Nashville, Memphis, New Orleans en cruise naar Mexico, Belize & Honduras

Maandag Memphis.....

Lieve mensen,

Vandaag zijn we begonnen met een bezoek aan Graceland. Hier staat het woonhuis van Elvis en hij ligt hier ook begraven. Erg interessant om iets meer weten over het leven van deze man. Sommige mensen zien dit als een soort bedevaartsoord. Wat een fans (lees halve zolen) lopen hier rond. Volwassen kerels met vrouw en kinderen, welke verkleed zijn en zich gedragen alsof ze de king himself zijn.

Daarna zijn we doorgereden naar het Loraine Hotel, waar Martin Luther "I have a dream" King vermoord is voor de ingang van kamer 306.

Hierna hebben we het trammetje genomen naar het centrum. Hier hebben we eerst een bezoek gebracht aan hotel The Peabody, hier zwommen de eendjes rustig in het rond in de fontein in de lobby. Het is hier traditie dat elke ochtend de eenden door hun baas worden opgehaald, ze wonen op het dak van het hotel, en met de lift en vervolgens over de rode loper naar de fontein in de lobby worden gebracht. En 's avonds het ritueel andersom. Dit gebeuren trekt dagelijks veel toeschouwers.

Voorst hebben we het trammetje weergenomen naar Poplar Avenue, hier zit namelijk een winkel van Victoria's Secret, een lingeriewinkel waar Cindy heen wilde. Nadat we aan het begin van deze straat zijn uitgestapt ( zeg maar bij huisnummer 1) vertelde mijn vrouwlief dat het nog wel een stukje wandelen zou zijn, want de winkel bevond zich op huisnummer 4465!!! Het moge duidelijk zijn dat er vandaag geen nieuwe slippies zijn gekocht.

Na dit avontuur zijn we naar Bealestreet gegaan. Deze straat is wereldberoemd om zijn vele Blues cafés. In een cdwinkel zat de godfather van de Blues; Clyde Hopkins, cd's te signeren (moet er wel eerlijk bij zeggen; ik had nog nooit van de beste man gehoord.....) Naderhand nog even zijn "stoeptegel" op de "Beale Street Brass Notes Walk of Fame" opgezocht en warempel, daar was hij; nr.9 - Clyde Hopkins(1927 - ) Na een foto met de beste man en de koop van zijn cd mét handtekening, zijn we naar het Bluescafé van BB King gegaan. Hier hebben we de beste BBQ spareribs ooit gegeten. Na etenstijd volgde een optreden van de BB King tributeband; wat een muziek!! Helemaal top!!

Hierna zijn we teruggereden naar ons hotel voor een goede nachtrust....morgen staat er weer een lange reisdag op het program......dus oogjes dicht en snaveltjes toe.....tot morgen!!! Groeten Cinenden.

Reacties:

Steefie: Ha tante Olly en OD, leuk om jullie berichten te lezen!! Blijf er lekker van genieten en succes met de Ford Taurus!! P.S g**le laarzen tante Olly :P

Pa en Ma van den B: Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken. We zijn trots op jullie!!! Geniet met volle teugen van deze uitzonderlijke vakantie!!! Lieve groeten van Pa en Ma!!!

Ma S: Fijn dat de heenreis goed is verlopen. Zijn de stijve spiertjes weer een beetje hersteld? Dikke knuffel (ook van pa) en veel plezier. Dit is het ultieme genieten. Nog meer knuffels.

Edwin S: Hoi Cin vermaak je je een beetje? Donderdag je verjaardag. Alvast van harte. Neem er maar één extra. Nog veel plezier. Ed