Nashville, Memphis, New Orleans en cruise naar Mexico, Belize & Honduras

Natchez, Lafayette

Vanochtend hebben we een citytour per koets gemaakt door het oude stadshart van Natchez en langs de oude Antebellumhuizen. Onze gastvrouw van de B&B had dit voor de andere gasten geregeld en ze hadden nog een plekje voor twee; nou daar zeggen we geen nee tegen! Wat een belevenis en erg mooi om te zien.Natchez was een stopplaats voor de rivierboten op deMississippi van en naarNew Orleans. En het is de oudste nederzetting aan de Mississippi en toont nog steeds de welvaart waarin de plantagebezitters en andere rijke lieden in de tijd van voor de Burgeroorlog leefden. Vervolgens zijn we in de auto gestapt voor een ritje naar Lafayette. Hier aangekomen hebben we een "swamptour" geboekt. Dit is een tochtje per boot door de moerassen aldaar. Tijdens deze tocht hebben we prachtige vogels gezien. Ook leven hier grote alligators. Als je dus geluk hebt kom je er één of meer tegen. Grote pech voor ons was, dat het niet het juiste seizoen is, ze waren dus ook op vakantie vertrokken. Als we dan een achtergebleven, kleine zagen, was hij erg moeilijk te fotograferen, omdat ze meestal zo weer onder water zitten. Met een beetje geluk hebben we er toch nog twee op de kiek kunnen zetten. Maar de natuur en de verhalen van onze gids; Norbert LeBlanc, de eigenaar waren alleen al geweldig, hij is de "Koning van de Bayou". De beste man heeft in National Geographic geschreven over zijn kennis van de Louisiana moerassen en heeft het boekje altijd in zijn jasje zitten om aan de toeristen te showen evenals een grote Alligatortand, hijwist veel te vertellen over dit moeras, de bayous, en het Cajun land.Het is overduidelijk dat Norbert van het cipressenmoeras Lake Martin houdt. Norbert vertelde ons dat hij in zijn leven honderden alligators heeft gedood. Er zijn naar schatting 1400 alligators in dit moeras, normaal gesproken.........maar nu dus even niet helaas.

Aan het einde van de dag zijn we weer gestopt bij een prachtige Bed & Breakfast. Dennis had inmiddels de smaak te pakken. En 's avonds zijn we gaan eten (op advies van onze gastvrouw) bij een echt Cajun restaurant. Nou ik moet zeggen dah lus ik!!! Maar we waren toch iets te snel met bestellen, want naderhand zagen we bijzondere plastic schalen langskomen, vol met krabbetjes. Je kreeg dan een hamer erbij om de gekookte beestje eens goed plat te slaan om ze op te kunnen eten. We waren toen erg nieuwsgierig, maar helaas, de maag zat vol. Er heerste daar wel een erg gezellig sfeertje, op de dansvloer waren ze gezellig met elkaar aan het zwieren; oud en jong door elkaar.

Morgen is het Cindy's verjaardag en hier Thanksgiving.....ik ben benieuwd.

Wel kregen we vanmiddag het bericht dat m'n moeder weer is opgenomen in het ziekenhuis met hartproblemen. Niet direct heel spannend, maar toch....laten we hopen en bidden dat het allemaal goed zal aflopen!! Morgen mag/kan ik haar bellen.

Tot morgen!! Groeten Cinenden

Reacties:

Els: Hallo Cindy, fijne oudejaarsavond!!! En alvast een fijne, speciale verjaardag gewenst. Wat maak je een hoop mee!! Groeten aan Dennis. Liefs Els.