Nashville, Memphis, New Orleans en cruise naar Mexico, Belize & Honduras

Dinsdag......kilometervreter door o.a. Clarksdale (Mississippi), Leland en Louisiana

Hi

Dinsdag zijn we vroeg vertrokken vanuit Memphis richting Clarksdale. Clarksdale is de geboorteplaats van de muzikantenSam Cooke enIke Turner en van de legendarischebluesspelers Muddy Waters,John Lee Hooker, enBig Jack Johnson. In Clarksdale bevindt zich hetDelta Blues Museum, deGround Zero Blues Club(mede opgericht door acteurMorgan Freeman), en deShack Up Inn(motel annex museum). In Clarksdale zou ook "the Crossroads" gelegen zijn waar volgens de legendeRobert Johnson zijn ziel aan de duivel zou hebben verkocht om de blues te kunnen spelen. Hier hebben we "the Crossroads" bekeken/bezocht. Daarna een kijkje genomen bij de Shack Up Inn, dat een Bed& Beer is, geopend in 1998 op het terrein van de voormalige Hopson Plantage (een katoen plantage). Vanuit het hele gebied werden "shacks" verzameld en nu staan er een aantal op dit terrein, oude houten huisjes, waar vroeger pachtboeren ("sharecroppers) met hun hele families leefden. De huisjes zijn nu omgetoverd voor onderdak voor toeristen en in de schuur vinden regelmatig blues sessies plaats. Ik moet zeggen heel leuk voor de foto's, maar ik heb zelden zo'n oude kolere zooi gezien. Blij dat ze bij het boeken vooraf geen plekje meer hadden.

Op weg naar Vicksburg kwamen we langs Leland, een klein dorpje in the middle of nowhere. Maar hier is Kermit de kikker is geboren.....en uiteraard zijn we hier even wezen kijken!!! Aangekomen in Vicksburg hebben we even een bezoekje aan het Coca Cola museum gebracht. Eindpunt van deze reis was Natchez, Waar we in een prachtige Bed & Breakfast overnachten

Fijne avond greetz Cinenden

Reacties:

Tessa: Wat hebben jullie veel kunnen doen in 1 dag en ook wel bijzondere dingen. Uiteraard herkennen we een hoop, maar ook voor ons nieuwe zaken.

Ma S: Hallo Cin en Den, leuke foto met dat Jazzbaasje, had wat voor opa geweest Cin. Trouwens ze hadden ook mooie stropdassen. Liefs Pa en Ma.

Tessa: Hier kan ik een langer stukje schrijven. Ik vind dat jullie al een hoop gedaan hebben en ben stik jaloers.