Nashville, Memphis, New Orleans en cruise naar Mexico, Belize & Honduras

Nashville

Goedemorgen, de ochtend begon vandaag al vroeg, om half 4 's nachts waren we wel klaar met slapen. Tijd om wat op het blog te zetten en het dagboek bij te werken, om daarna nog maar even terug te gaan.....en warempel.....het lukt!! Na een heerlijk tweede slaapje op naar het ontbijt. Daarna naar "Cooter's" van de "Dukes of Hazzard", daar staat de echte auto van de serie en is een heus museum ingericht met allerlei zooi van de serie, met o.a. Rosco's politiewagen en Daisy's Jeep......en haar mooie korte spijkerbroekjes aan de waslijn ;) Naast Cooter's zit de Willie Nelson's shop. Het volgende op het program was de Grand Ole Opry House.........wat een complex is dit.....groot!!!.......en al helemaal in kerst-sfeer. In de shop hebben we twee kerstversiersels voor vaders gekocht; een gingerbread-man met cowboyhoed en een gitaar met bladmuziek.......ja je bent in de Gand Ole Opry, dus iets met een gitaar!! En onszelf verwend met 2 nieuwe country cd's.

In het centrum van Nashville hebben we "The Ryman Auditorium" bezocht. Dit theater was oorspronkelijk een kerk, maar was te duur om te onderhouden. Toen hebben ze er maar een theater van gemaakt en wat voor één, de bakermat van de country!! Overal hangen gesigneerde foto's van bekende sterren. Na de tour konden we wat foto's schieten van onszelf met gitaar op het podium, wat cool is dat!

Op Broadway zijn we wat gaan eten bij "Baileys" de dame die ons bediende sprak met een dusdanig zwaar accent, dat we wat moeite hadden met haar verstaan; ze had een aanbieding van de dag........maar na 3 keer vragen nog geen idee wat het was......nou doe dat dan maar.......geen idee wat we besteld hadden, nog niet eens of het eten of drinken was......Bij terugkomst ging Den in een deuk, hadden we een blijkbaar een emmer bier besteld.......en hij had er bijna nog een biertje bij besteld omdat hij dacht dat we wat te eten zouden krijgen :) Nou doe er dan toch maar wat salade en friet bij!!

Met goed gevulde maagjes struinen over Broadway.......wat een "snoepwinkel voor country liefhebbers" in elke kroeg staat wel een live-band te spelen. En natuurlijk veel country-boots en hoeden.

Cindy heeft haar verjaarscadeautje gekregen in de vorm van een paar knalrode cowboyboots, super cool!

We hebben daarna een plekje gezocht in de "Cadillac Ranch All American Bar & Grill", waar een leuke dame optrad; heerlijk muziek luisteren.

Cin is tussendoor de boots in de auto gaan leggen en had gelijk sjans van een donkere meneer met één been in een rolstoel ;).......hij heeft haar een blok lang van de overkant af nageroepen......je maakt vanalles mee in dat Amerika!!

Aangeschoven bij "the second fiddle", waar "Carl D. & The 100 Proof Band" optrad, kan ook geen kwaad! Wij blijven nog even!!

Eind van de middag zijn we richting de "Station Inn" gereden en daar een hapje gegeten bij "Ru San"; sushi!!!! De ober hielp ons met bestellen.......en zo hadden we een schaal met heerlijke shushi.......portiegrootte American.......dus heerlijk een doggie-bag mee voor morgenmiddag.

De "Station Inn" ziet eruit als een soort clubhuis uit de jaren 40.......50...... Bij de ingang zat een dametje in een geruit hemd met een houten kistje dat uit diezelfde jaren 40 kwam, om het entreegeld te innen. Binnen was een bar zoals je in een ouderwetse kantine ziet......je vroeg je af wanneer de bingo-kaarten uitgedeeld werden. In het zaaltje stond een bonte verzameling van stoelen; oude bioscoopstoelen, klapstoelen, bekleedde kerkbanken en vanalles en nogwat..... niet helemaal schoon en niet helemaal heel, maar je kunt prima zitten. En hoe hilarisch; bij de toiletten heb je geen toiletdeur......maar een toilet-douchegordijn!!!!!....het leken wel paskamers mét pot!! De dames die vanavond optraden (Sweethearts of the Rodeo)begonnen wat later, omdat ze geen geluidsman hadden maar het werd prima opgelost door de muzikanten onder elkaar. Er volgde een super optreden in een relaxed sfeertje; alsof je thuis zat. Wil je met je voetjes op een stoel; prima: doe of je thuis bent. Ook het publiek was gemixt van alle leeftijden. Opa's en oma's die met hun volwassen kleinkinderen lekker een avondje gingen kletsen en naar muziek luisteren. Een topavond en als je in Nashville bent, zeker een aanrader!!!!